Bostadsrättsföreningen Sjöbo

Bara 10 minuter från Tranås ligger Romanäs.
I mytomspunna, trolska omgivningar i hänförande vacker natur med utsikt över sjön Sommen.
Endast ett stenkast från historiska Romanäs sanatorium och med gångavstånd till bad och båtliv.

I föreningen finns 11 lägenheter fem i Romanäs Sjöbo 1 och sex i Romanäs Sjöbo 2. Fastigheterna totalrenoverades 2014. I fastigheterna finns tvättstuga, bastu, en stor föreningslokal och gym som får användas av medlemmarna i föreningen. Det finns även källarförråd och vindsföråd.

I Romanäs Sjöbo 1 finns ett förråd med trädgårdsartiklar, trädgårdsmöbler mm som får disponeras av alla medlemmar i föreningen.

Alla grönytorna får fritt disponeras av alla i föreningen. Trädgårdsmöblerna är gemensamma.

Det finns parkeringsplatser för samtliga lägenheter som man hyr separat samt en gästparkering som finns innan Romanäs Sjöbo 1. Båtplatser finns att hyra och räcker till samtliga lägenheter.

Gräsklippning och trappstädning utför på entreprenad.

Två bergvärmepumpar  levererar vår uppvärmning, en i varje fastighet.

Föreningen drivs av en egen styrelse som träffas varje månad har medlemskap i Bostadsrätterna.

Ärenden eller synpunkter till styrelsen lämnas via mail   . Ditt ärende behandlas då under nästa styrelsemöte.

Runt Romanäs finns många naturstigar, broschyr över stigar och rastplatser finns att hämta på turistbyrån. Fiskekort finns att köpa i Tranås och på webben.

Bilder mm finns att hitta på Instagram #romanäs

Broschyr finns hos Tranås turistbyrå.

Målsättningen för vår bostadsrättsförening är att alla skall trivas och känna trygghet och gemenskap i boendet.

Föreningens stadgar hittar du här:

1-Stadgar.pdf